alert-erroralert-infoalert-successalert-warningbroken-imagecheckmarkcontact-emailcontact-phonecustomizationforbiddenlockedpersonalisation-flagpersonalizationrating-activerating-inactivesize-guidetooltipusp-checkmarkIcons/Communication/USP/Cash-deliveryIcons/Communication/USP/Delivery-eveningIcons/Communication/USP/Delivery-same-dayIcons/Communication/USP/Delivery-storeusp-deliveryIcons/Communication/USP/Exchangeusp-free-returnsIcons/Communication/USP/Gift-cardIcons/Communication/USP/KlarnaIcons/Communication/USP/Salearrow-backarrow-downarrow-left-longarrow-leftarrow-right-longarrow-rightarrow-upbag-activebag-inactivecalendar-activecalendar-inactivechatcheckbox-checkmarkcheckmark-fullclipboardclosecross-smalldownloaddropdowneditexpandhamburgerhide-activehide-inactivelocate-targetlockminusnotification-activenotification-inactivepause-shadowpausepin-smallpinplay-shadowplayplusprofilereloadsearchsharewishlist-activewishlist-inactivezoom-outzoomfacebookgoogleinstagram-filledinstagrammessenger-blackmessenger-colorpinterestruntastictwittervkwhatsappyahooyoutube
adidas

RUILEN & RETOURNEREN

Binnen 60 dagen. Geheel gratis. 

Hoe retourneer ik?

1. Klik op 'start een retour' en vul je e-mail en ordernummer in.
2. Vertel ons welke items je wilt retourneren en waarom. Bevestig je retour.
3. Je creëert direct een digitale barcode, dit is je retourlabel. We sturen je deze barcode ook automatisch per e-mail toe. Je hoeft niets te printen.
4. Plaats de items in originele verpakking in de doos en voeg het retourformulier toe.
5. Breng je pakket naar een DPD punt. Hier laat je de digitale barcode scannen vanaf je smartphone.
Vind je dichtstbijzijnde:
- DPD
Binnen hoeveel dagen dien ik mijn bestelling te retourneren?
Je kunt je online bestelling gratis binnen 60 dagen na ontvangst retourneren (hype-artikelen  zoals bijvoorbeeld de YEEZY collectie uitgezonderd. Deze producten moeten binnen 14 dagen na de ontvangstdatum worden geretourneerd  - dit wordt expliciet aangegeven in het bestelproces). Let op: gepersonaliseerde artikelen worden speciaal voor jou gemaakt. Deze kan je niet retourneren, tenzij er sprake is van een productiefout.

Wat kost het om te retourneren?
Goed nieuws. Het retourneren van artikelen is geheel gratis.

Hoe lang duurt het hele retour process? 
Het duurt ongeveer 3- 5 werkdagen voor het pakket in ons magazijn in Duitsland arriveert en we streven ernaar om je retourzending binnen 48u na aankomst te verwerken. We houden je op de hoogte over de status van je retour en refund via e-mail. Als je online je retour aanmeldt, kan je jouw pakket blijven volgen via bovenstaande link. 
 
Wanneer een artikel niet aan onze kwaliteitstandaard voldoet en de retourperiode is verstreken (defect of beschadigd), neem dan contact op met onze klantenservice.  
 
Ik ben mijn retourlabel kwijt, hoe maak ik een nieuw label? 
Een nieuw retourlabel wordt aan je online account toegevoegd en automatisch per e-mail naar je verzonden nadat je je online retourzending of omruilverzoek hebt voltooid. 
Wanneer ontvang ik de terugbetaling van mijn geretourneerde bestelling?
Zodra we beginnen met het verwerken van je retourzending in ons magazijn ontvang je een e-mail ter bevestiging. Vanaf het moment dat we de terugbetaling autoriseren, moet de bank deze nog verwerken. De tijd die de verwerking van je terugbetaling in beslag neemt, verschilt per bank en betaalwijze. Je kunt kiezen of je via je oorspronkelijke betaalmethode of via een adidas e-Gift-Card wilt worden terugbetaald.

Tijdlijn van het proces: 
1. Verzending en verwerking: 5-6 werkdagen
2. Terugbetaling verwerkt: 
    - adidas e-Gift Card: direct nadat we de retourzending hebben verwerkt" 
3. Tijdsbestek terugbetaling per betaalmethode:
    - Bankpas / Creditcard: max 14 werkdagen
    - PayPal: max. 3 werkdagen - iDeal: max. 3 werkdagen
    - Apple Pay & Google Pay (exclusief in de adidas app): max. 14 business days
    - Klarna: zie de klarna FAQ

Ik heb een voucher gebruikt voor een artikel dat ik heb geretourneerd. Kan ik een nieuwe voucher aanvragen? 
Indien het een kortingsvoucher betreft (bijv. 10% korting), dan kan deze vervangen worden als je de bestelling, of een deel ervan, terugstuurt en contact met ons opneemt. Vouchers met een geldbedrag (bv. € 10) worden automatisch terugbetaald, je ontvangt een nieuwe e-mail voor het bedrag dat op dat deel van de bestelling is toegepast.

Worden mijn verzendkosten vergoed als ik mijn artikel retourneer?
We zullen de volledige verzendkosten vergoeden, behalve in de volgende gevallen:
- Je retourneert slechts een deel van je bestelling.
- Je retourneert je bestelling niet via dezelfde koerier die deze ook bij je heeft afgeleverd.
Hoe stuur ik iets retour met Klarna?
Ga naar jouw Klarna-portaal om Klarna van de retour op de hoogte te stellen en selecteer de betreffende bestelling. Klik op 'Retours'. Je kunt dan aangeven of je een of meerdere artikelen hebt teruggestuurd. Hiermee pauzeer je tijdelijk je betaling tot de retour verwerkt is. Klarna zal je dan een nieuwe factuur toesturen. Al betaald voor je retour? Je ontvangt na aanmelding binnen 3-5 werkdagen rechtstreeks een terugbetaling. 

Wanneer ontvang ik de terugbetaling als ik al heb betaald met Klarna?
Als je al hebt betaald voor je bestelling, maar dan besluit om een of meerdere artikelen te retourneren, hoef je alleen Klarna via de klanten- portaal te informeren. Je ontvangt binnen 3-5 werkdagen rechtstreeks van Klarna  een terugbetaling voor deze artikelen.

Kan ik mijn artikelen ruilen? 
Ja! Je hebt iets online gekocht maar het past niet helemaal? In plaats van te retourneren, kan je het binnen 60 dagen gratis omruilen voor een andere maat. 

Hoe kan ik iets ruilen?
Klik op 'ruilen' en vertel ons welk item je wilt ruilen voor welke maat. Plaats het item in de originele verpakking in de doos.  Breng je pakket binnen 7 dagen naar een afleverpunt in de buurt - hiermee voorkom je dat je ruilverzoek wordt geannuleerd. Zodra de digitale ruil-barcode is gescant door de koerier vanaf je smartphone, sturen we je nieuwe maat al op (indien deze scan niet werkt, word je ruil na verwerking in ons magazijn verzonden). Je ontvangt hiervan een nieuwe bevestigingsmail met tracking. We sturen het ruilartikel via onze standaard bezorgservice naar het oorspronkelijke bezorgadres.

Wil je tegelijkertijd iets ruilen en retourneren? 
Geen probleem. Maar gebruik dan de digitale barcode van je ruilverzoek in plaats van de retour-barcode om het ruilproces te versnellen. Je kunt gewoon alle items in dezelfde doos terugsturen. Zodra we het pakket hebben ontvangen, betalen we je retour via de oorspronkelijke betaalmethode terug. Je ruil is dan al naar je onderweg!


Welke items zijn uitgesloten van deze ruil service? 

    • gepersonaliseerde artikelen

    • Hype producten, zoals the Yeezy collectie. 

Wat gebeurt er als ik het retourlabel uit de doos gebruik voor mijn ruil?
Geen printer? Geen probleem. Je kunt ook het bijgevoegde label uit de doos gebruiken. Het duurt alleen een paar dagen langer voordat je ruil arriveert omdat het pas verzonden wordt als we je geretourneerde item(s) hebben ontvangen.

Je kunt een artikel uitsluitend omruilen voor een andere maat. Als je een andere kleur of product wilt, zul je het artikel moeten retourneren en een nieuwe bestelling moeten plaatsen. Indien de gewenste maat tijdens het ruilproces niet beschikbaar is, is het artikel helaas (tijdelijk) uitverkocht.

Hoe werkt het terugbetalen via e-Gift Cards?
Als je online je retourzending aanmeldt (door ons online te vertellen welk artikel je wilt retourneren en waarom), kun je er ook voor kiezen om je terugbetaling te ontvangen in de vorm van een adidas e-Gift Card. Je ontvangt deze e-Gift Card direct per e-mail nadat we je retourzending in het magazijn hebben verwerkt. De beste keuze voor als je bijvoorbeeld graag opnieuw bestelt. 
 
De adidas e-Gift Card is direct te gebruiken en kan zowel online als in adidas winkels worden ingewisseld. Als je een artikel hebt geretourneerd dat een cadeautje zou moeten zijn, is het goed om te weten dat cadeaukaarten niet gebruikersspecifiek zijn en gedeeld kunnen worden met vrienden. Het bedrag van de gift card kan worden verdeeld over meerdere bestellingen.