RUILEN & RETOURNEREN
Binnen 60 dagen. Geheel gratis.
Hoe retourneer ik?
2. Vertel ons welke items je wilt retourneren en waarom. Bevestig je retour.
3. Je creëert direct een digitale barcode, dit is je retourlabel. We sturen je deze barcode ook automatisch per e-mail toe. Je hoeft niets te printen.
4. Plaats de items in originele verpakking in de doos en voeg het retourformulier toe.
5. Breng je pakket naar een DPD punt. Hier laat je de digitale barcode scannen vanaf je smartphone.
Vind je dichtstbijzijnde:
- DPD
1. Verzending naar magazijn in Duitsland: 3-5 werkdagen
2. Verwerken van retour: 2-3 werkdagen
3. Tijdsbestek terugbetaling per betaalmethode:
- Bankpas / Creditcard: max 14 werkdagen
- PayPal: max. 3 werkdagen - iDeal: max. 3 werkdagen
- Apple Pay & Google Pay (exclusief in de adidas app): max. 14 business days
- Klarna: zie de klarna FAQ
Kan ik mijn artikelen ruilen?
Ja! Je hebt iets online gekocht maar het past niet helemaal? In plaats van te retourneren, kan je het binnen 60 dagen gratis omruilen voor een andere maat.
Hoe kan ik iets ruilen?
Klik op 'ruilen' en vertel ons welk item je wilt ruilen voor welke maat. Plaats het item in de originele verpakking in de doos. Breng je pakket binnen 7 dagen naar een afleverpunt in de buurt - hiermee voorkom je dat je ruilverzoek wordt geannuleerd. Zodra de digitale ruil-barcode is gescant door de koerier vanaf je smartphone, sturen we je nieuwe maat al op (indien deze scan niet werkt, word je ruil na verwerking in ons magazijn verzonden). Je ontvangt hiervan een nieuwe bevestigingsmail met tracking. We sturen het ruilartikel via onze standaard bezorgservice naar het oorspronkelijke bezorgadres.
Wil je tegelijkertijd iets ruilen en retourneren?
Geen probleem. Maar gebruik dan de digitale barcode van je ruilverzoek in plaats van de retour-barcode om het ruilproces te versnellen. Je kunt gewoon alle items in dezelfde doos terugsturen. Zodra we het pakket hebben ontvangen, betalen we je retour via de oorspronkelijke betaalmethode terug. Je ruil is dan al naar je onderweg!
Welke items zijn uitgesloten van deze ruil service?
• gepersonaliseerde artikelen
• Hype producten, zoals the Yeezy collectie.
Wat gebeurt er als ik het retourlabel uit de doos gebruik voor mijn ruil?
Geen printer? Geen probleem. Je kunt ook het bijgevoegde label uit de doos gebruiken. Het duurt alleen een paar dagen langer voordat je ruil arriveert omdat het pas verzonden wordt als we je geretourneerde item(s) hebben ontvangen.
Je kunt een artikel uitsluitend omruilen voor een andere maat. Als je een andere kleur of product wilt, zul je het artikel moeten retourneren en een nieuwe bestelling moeten plaatsen. Indien de gewenste maat tijdens het ruilproces niet beschikbaar is, is het artikel helaas (tijdelijk) uitverkocht.